Standard Svensk standard · SS-ISO 17373:2005

Vägfordon - Slädprovningsmetod för utvärdering av risk för nackskador vid lågvåldspåkörning bakifrån (ISO 17373:2005, IDT)

Status: Gällande

Köp denna standard

Standard Svensk standard · SS-ISO 17373:2005

Vägfordon - Slädprovningsmetod för utvärdering av risk för nackskador vid lågvåldspåkörning bakifrån (ISO 17373:2005, IDT)
Prenumerera på standarden - Läs mer Dölj
Pris: 1 152 SEK
standard ikon pdf

PDF

Pris: 1 152 SEK
standard ikon

Papper

Pris: 1 843,20 SEK
standard ikon pdf + standard ikon

PDF + papper

Fler alternativ Färre alternativ
Omfattning
The sled test procedure described in this International Standard simulates low-speed rear-end impact resulting in a velocity change of the struck vehicle of 15 km/h. Its main purpose is the evaluation of the whiplash associated disorders due to seat occupant interactions with seat systems during the loading phase under standard conditions.
Seat-belts shall be used unless it is proven that they do not affect the occupant response.
The occupant protection potential of seat systems in other collision situations (e.g. higher velocity
change/vehicle accelerations possibly resulting in large deformation of the seat back) is not covered by this International Standard.

Ämnesområden

Fordon Allmänt (43.020)


Köp denna standard

Standard Svensk standard · SS-ISO 17373:2005

Vägfordon - Slädprovningsmetod för utvärdering av risk för nackskador vid lågvåldspåkörning bakifrån (ISO 17373:2005, IDT)
Prenumerera på standarden - Läs mer Dölj
Pris: 1 152 SEK
standard ikon pdf

PDF

Pris: 1 152 SEK
standard ikon

Papper

Pris: 1 843,20 SEK
standard ikon pdf + standard ikon

PDF + papper

Fler alternativ Färre alternativ

Produktinformation

Språk: Engelska

Framtagen av: Fordonssäkerhet, SIS/TK 237

Internationell titel: Road vehicles - Sled test procedure for evaluating occupant head and neck interactions with seat/head restraint designs in low-speed rear end impact (ISO 17373:2005, IDT)

Artikelnummer: STD-40934

Utgåva: 1

Fastställd: 2005-10-07

Antal sidor: 29