Varukorg Minimera varukorgen
SEK SEK EUR EUR |
Rabatt | - EUR | - SEK |
Summa | EUR | SEK |
Frakt | EUR | SEK |
Moms | EUR | SEK |
Totalt | EUR | SEK |
Fråga:
Kan man avgränsa ledningssystemet och certifiering så det gäller endast produktion av produkter och inte utveckling, inköp och försäljning av produkterna?
Svar:
JA, under förutsättning att organisationen har förmåga att uppfylla ställda krav på produkter och tjänster samt har förmåga att öka kundtillfredsställelsen.
Kommentar:
När omfattningen bestäms bör organisationen, utöver externa/interna frågor (4.1) och krav från relevanta intressenter (4.2) också fastlägga kvalitetsledningssystemets gränser genom att ta hänsyn till bl.a.
De områden/processer som inte ingår i ledningssystemet/certifieringen ska behandlas som utlagda processer/inköp/leverantörer.
3. Termer och definitioner
4. Organisationens förutsättningar
6. Planering
7. Stöd
8. Verksamhet
9. Utvärdering av prestanda
SIS erbjuder utbildningar om våra mest sålda standarder inom kvalitetsledning så att du kan utveckla din verksamhet och din egen kompetens.
SIS Perspektiv optimerar organisationens förutsättningar att rikta fokus på kvalitet, miljö och hållbarhet. Genom att ge inspiration till utveckling, generell åtkomst till centrala standarder och möjlighet att arbeta digitalt, effektivt och strukturerat kan SIS Perspektiv underlätta vid implementation och uppföljning av ISO:s ledningssystem.