Standard Svensk standard · SS-ISO 10003:2008

Kvalitetsledning - Kundtillfredsställelse - Vägledning om extern lösning av tvist mellan organisation och kund (ISO 10003:2007, IDT)

Status: Upphävd

· Ersätts av: SS-ISO 10003:2019
Köp denna standard

Standard Svensk standard · SS-ISO 10003:2008

Kvalitetsledning - Kundtillfredsställelse - Vägledning om extern lösning av tvist mellan organisation och kund (ISO 10003:2007, IDT)
Prenumerera på standarden - Läs mer Dölj
Pris: 1 320 SEK
standard ikon pdf

PDF

Pris: 1 320 SEK
standard ikon

Papper

Pris: 2 112 SEK
standard ikon pdf + standard ikon

PDF + papper

Fler alternativ Färre alternativ
Omfattning
This International Standard provides guidance for an organization to plan, design, develop, operate, maintain and improve an effective and efficient dispute-resolution process for complaints that have not been resolved by the organization. This International Standard is applicable to:
-- complaints relating to the organization’s products intended for, or required by, customers, the complaints-handling process or dispute-resolution process;

Ämnesområden

Kvalitetsledning och kvalitetssäkring (03.120.10) Ledningssystem för kvalitet (04.080)


Köp denna standard

Standard Svensk standard · SS-ISO 10003:2008

Kvalitetsledning - Kundtillfredsställelse - Vägledning om extern lösning av tvist mellan organisation och kund (ISO 10003:2007, IDT)
Prenumerera på standarden - Läs mer Dölj
Pris: 1 320 SEK
standard ikon pdf

PDF

Pris: 1 320 SEK
standard ikon

Papper

Pris: 2 112 SEK
standard ikon pdf + standard ikon

PDF + papper

Fler alternativ Färre alternativ

Produktinformation

Språk: Engelska

Framtagen av: Kvalitetsledning, SIS/TK 304

Internationell titel: Quality management - Customer satisfaction - Guidelines for dispute resolution external to organizations (ISO 10003:2007, IDT)

Artikelnummer: STD-65562

Utgåva: 1

Fastställd: 2008-03-17

Antal sidor: 48

Ersätts av: SS-ISO 10003:2019